I A LA TARDA, LES ACTIVITATS!

Comencen les activitats! Un grup de P5 ha anat d’excursió al Dolmen de Pedra Gentil. Una bona caminada que ha valgut la pena. L’altre grup han fet el circuit de ponts. Destresa, habilitat, equilibri. No hem parat! Quantes aventures hem viscut tots plegats! 

CANÇONER DE COLÒNIES

Famílies dels Molls i dels Pagells. Fa setmanes que estem preparant les colònies des de música. Hem escoltat, cantat i ballat totes les cançons del cançoner. Aquí el teniu per poder-les gaudir amb els vostres fills i filles!

ARQUEÒLEGS PER UN DIA!!!

Aquest divendres passat, els nens i nenes dels Molls vam fer d’arqueòlegs! La Laura i el Ferran, mare i pare del Bruno, ens van preparar tota una activitat per aprendre com treballen els arqueòlegs quan busquen o troben jaciments d’antigues civilitzacions. La Laura va fer de paleoantropòloga i va explicar la part dels ossos (edat, sexe,,..) i el Ferran va fer la part més d’arqueologia (com excavem, com recollim les mostres i quina informació en podem extreure del jaciment). Vam descobrir i imaginar una tomba d’un individu que es va trobar al costat de les piràmides de Keops, Kefren i Micerinos. Semblava una tomba d’un individu que no pertanyia a la noblesa, ni era sacerdot, ja que, no estava momificat. Vam creure que hi havia més coses perquè només es veia un os i entre tots i totes vam desenterrar-ho.

Vam aprendre mooltes coses noves i va ser una experiència vivencial inoblidable!!!

Al Drive teniu la mostra de tota l’activitat!!

L’HORA DEL CONTE

El clàssic de Maurice Sendak, “Allà on viuen els monstres”, explica la història d’un nen agosarat, que no acaba de trobar el seu lloc i, que aconsegueix, mitjançant la seva imaginació, desfogar la seva ràbia incontrolada. És una història sense herois i heroïnes. Només uns personatges despullats mostrant  les seves debilitats i  els seus somnis, mons imaginaris, els conflictes i l’amor.

Hem parlat de la imaginació i dels somnis i hem reflexionat tot el que ha viscut el protagonista.


Finalment ens hem convertit en monstres terribles. Ens hem fet fotos i anàvem veient amb una petita app de l‘iPad quin monstre volíem ser. També ho hem fet per parelles i en petits grups. Ha estat molt divertit!

AL DRIVE TROBAREU TOTES LES FOTOGRAFIES.


PROJECTE: EL FUTBOL

Els Pagells hem estat fent molts entrenaments per a poder jugar el GRAN PARTIT de futbol!

Ara sí! Ja estem preparades i preparats!!!!

Famílies, al Drive teniu totes les fotos i vídeos!

FEM UNA PIRÀMIDE ESGLAONADA!!

Entre tots i totes hem decidit fer la piràmide esglaonada de Djoser. La primera que es va construir a l’antic Egipte. Una evolució de les antigues mastabes on s’enterraven els faraons i els membres destacats de la reialesa, de la noblesa i del clergat. Com Imnotep amb brics de llet, sopa i suc, hem observat, classificat, comptat i construït la nostra piràmide de 6 pisos!!

Al Drive teniu una mostra del procés de construcció!

JOCS MUSICALS

Els darrers dies els Molls i els Pagells hem fet uns jocs musicals amb diferents instruments per a recordar algunes de les qualitats del so. Hem practicat el fort, mig fort i fluix seguint unes seqüències a la PDI. També hem escoltat:

https://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo

Per recordar el llarg i curt del so que fan els instruments, cadascú ha fet sonar un instrument, l’ha anomenat i ha dit si el seu so és llarg o és curt. En els instruments de percussió de metall el so s’allarga com el triangle o metal·lòfon i és curt en els instruments de fusta com les claus o caixa xinesa.

Amb les campanes afinades hem identificat el so més greu i el més agut de dos sons diferents. Ens hem ajudat de dos petits vídeos que ens han ajudat a reconèixer els sons.

Qui té raó? de D. Kavalevsky:

https://www.youtube.com/watch?v=M3QvBBYd1IY

I el duet del Papageno i Papagena de La Flauta Màgica de W.A. Mozart:

https://www.youtube.com/watch?v=EhxcYRvSPy8

Per acabar la sessió hem ballat a ritme del Rock and Roll ballant o quedant-nos quiets segons el so-silenci de la música:

https://www.youtube.com/watch?v=sZvyR8whb00