EL DIA I LA NIT

Els Pagells hem fet una activitat per saber el moviment de rotació de la terra i entendre per què la lluna a vegades la veiem plena i altres vegades no. Amb una capsa, una esfera i una llanterna hem construït la nostra maqueta del dia i la nit.

FEM UNA MAQUETA DELS PULMONS

Durant el projecte del cos humà, hem après molt sobre diferents òrgans del nostre cos. Abans d’iniciar el projecte, ens preguntàvem com respirem i què són els pulmons.

Una vegada vam investigar sobre aquest òrgan i sobre el procés de la respiració per tal de donar resposta a les nostres preguntes, vam decidir fer una maqueta. Abans de fer-la, vam pensar i vam escriure els materials que necessitàvem per a dur-la a terme.

En aquesta, podem observar com els pulmons, que els hem representat amb dos globus, s’inflen i es desinflen quan inspirem i expirem. Aquest és el moviment que es produeix durant la respiració. També hem parlat sobre la importància de l’oxigen i com expulsem el diòxid de carboni.

Famílies, no us podeu perdre el recull fotogràfic. Entreu al Drive!

ELS REPORTERS ESCOLARS

Els Molls hem fet la segona entrevista dels reporters escolars! Aquesta vegada hem entrevistat a l’Òscar, el coordinador de menjador i de les extraescolars. Dues de les preguntes que li hem fet han estat: quin és el seu llibre preferit i quin és el color que més li agrada.

Els redactors han estat l’Amat i en Lluc, l’entrevistadora la Valentina, l’Enzo el fotògraf i els càmeres la Nikole i l’Hectore. Ha estat una experiència molt enriquidora!

Famílies, al Drive trobareu el reportatge!

EL MEU AMIC L’EXTRATERRESTRE

Els Pagells hem modelat amb plastilina un extraterrestre que hem imaginat amb la nostra creativitat infinita!! Després l’hem pintat amb pintura fluorescent perquè es vegi a la foscor del nostre petit univers. També hem triat un nom pel nostre amic l’extraterrestre!!

Famílies, al Drive teniu un tastet de l’activitat!!

MESUREM ELS INTESTINS

Els Molls hem mesurat els intestins i ens hem quedat bocabadats i bocabadades!

Primerament, hem mesurat l’intestí prim amb sabates, amb els pams, amb el nostre cos i amb cintes mètriques. Quasi és la mateixa llargada que de la nostra classe! Tot seguit, hem mesurat l’intestí gros amb un regle i l’hem comparat amb la nostra alçada. Finalment, hem escrit a la pissarra els resultats.

No ens imaginàvem que fossin tan llargs!!!

Famílies, si voleu veure el reportatge de l’activitat entreu al Drive!

LES PAPIL·LES GUSTATIVES

En el projecte del cos humà, els Molls hem après què són les papil·les gustatives i per a què serveixen. Aquestes ens permeten percebre els cinc gustos: àcid, dolç, amarg, umami i salat. Hem observat que cada gust es troba a una part de la llengua i posteriorment, ho hem representat!

Famílies, voleu veure com de divertides han quedat les nostres llengües? Doncs entreu al Drive!

L’HORA DEL CONTE

L’INCREÏBLE NEN MENJALLIBRES

​​L’Enric un nen a qui li agraden molt els llibres, però no li agraden com a nosaltres, no. Res a veure. A l’Enric el que li agrada és menjar-se’ls. Així que acaba menjant-se llibres sencers, i  com més llibres menja més llest es fa. Però serà bo tenir la panxa plena de llibres…?

Una història senzilla amb il·lustracions molt divertides que farà que tinguem ganes de devorar-lo. Vigileu!

Un llibre amb l’estil d’Oliver Jeffers.

Ens ha agradat molt aquest conte i ens hem adonat que llegir ens anirà molt bé per aprendre.

AL DRIVE TROBAREU UNES FOTOS SORPRENENTS

EL PLÀTAN BORD A LA PRIMAVERA!

Hem observat, dibuixat i pintat aquest arbre de fulla caduca al llarg de totes les estacions. Aprenem a observar la natura i els grans canvis que es produeixen amb el pas del temps. Gràcies a l’observació directa descobrim nous traços i formes per aprendre a dibuixar.

Al DRIVE trobareu les fotos d’aquesta activitat.

REPORTERS ESCOLARS

Els Reporters escolars són una motivació més per a fomentar aprenentatges de llengua oral, llengua escrita, coneixement de l’entorn i aplicar de manera engrescadora les tecnologies a les aules d’Educació Infantil.

La cooperació, el respecte, la participació i el treball en equip són les eines que fan servir els nens i nenes per a fer de Reporters escolars.

Aquesta setmana els Molls hem fet la primera entrevista com a Reporters a la Mª Antònia, la nostra monitora de menjador. Ens hem repartit les tasques: els redactors han estat la Noa i en Martín, l’entrevistadora la Noa, la Giulia la fotògrafa i els càmeres en David i en Dareck!! Ha estat una experiència divertida, emocionant i tot un aprenentatge!!

Famílies, al Drive trobareu les imatges i els vídeos de l’entrevista!!

HANDA’S SURPRISE

Famílies de Molls i Pagells,

Aquestes últimes sessions d’anglès hem presentat un nou conte. Aquest conte es diu Handa’s Surprise d’Eileen Browne.
Va sobre una nena, la Handa, que posa set fruites (banana, pineapple, mango, passion fruit, orange, guava, avocado) en una basket i va a visitar la seva amiga Akeyo, per saber quina és la seva fruita preferida.
De camí, apareixen diferents animals (elephant, ostrich, zebra, giraffe, parrot, antelope, monkey) que li treuen una peça de fruita del basket. La Handa no se n’adona en cap moment. Tot i que de cop té el basket buit, una goat surt disparada i topa contra un arbre de tangerines, i cauen a sobre del basket de la Handa.
Quan la Handa arriba al poble de l’Akeyo, va per ensenyar-li les fruites, i per la seva sorpresa, només té tangerines, que acaben sent la fruita preferida de l’Akeyo.

Hem explicat el conte diverses vegades, hem jugat al memory dels animals i de les fruites del conte, hem representat la història, hem seqüenciat la història de dues maneres diferents, hem dibuixat la nostra fruita preferida, hem visualitzat el conte a la PDI i, per acabar, hem pogut fer un petit tast de les fruites que la Handa porta en el seu basket. Aquesta última activitat ens ha encantat!

Al Drive, dins la carpeta Handa’s Surprise, trobareu algunes fotografies.