SPLAT!! SOL LEWITT

Els Molls i els Pagells hem anat al CaixaForum i hem descobert el mural de Sol Lewitt: “SPLAT”.

Aquest autor pioner de l’art conceptual en aquesta pintura mural ens vol fer percebre el moviment a través de les formes i els colors. Aquest mural ens ha recordat el mapa del món, l’espai, un riu de colors, un volcà, una tempesta, un arc de Sant Martí, una carretera de colors, les onades del mar… Durant l’activitat hem expressat amb el nostre cos el que hem observat del mural. Ha estat una bona experiència artística!!!

Després hem creat el nostre propi Splat amb pintura i ens ha agradat fer de petits artistes!!

Famílies, al Drive trobareu el reportatge fotogràfic.

CONFERÈNCIES FAMILIARS: CONSTRUÏM

Ja hem fet la tercera conferència: CONSTRUÏM!

Les famílies han proposat construir al terrat d’Infantil un fantàstic hivernacle. La Daniela (arquitecta urbanista), ha pensat i dissenyat com podria ser. L’Ernest (tècnic de prevenció de qualitat i medi ambient) ens ha explicat la importància de la prevenció de riscos laborals per tal que sigui un entorn segur pels treballadors. També ens ha mostrat com reciclen els diferents materials i ens ha ensenyat imatges dels contenidors que fan servir. Seguidament, en Mohamed (paleta) narra com executar-ho i els materials que necessitem per dur a terme el projecte. Per fer-ho, s’ha de coordinar amb en Juan (metal·lista soldador), que és qui fa les peces metàl·liques que també necessitem per fer el nostre hivernacle. Una vegada ja tenim l’estructura feta, la Paola (dissenyadora interiorista) ens fa una proposta a ordinador perquè veiem el disseny final i acabar de decidir si és realment funcional. Finalment, en Jorge (mecànic) fa que tot funcioni per tal d’acabar amb èxit tot el procés. Ens ha quedat un hivernacle magnífic!

Voleu veure el reportatge fotogràfic? Doncs entreu al Drive!

CONFERÈNCIES FAMILIARS: EDUQUEM!

Ja hem fet la segona Conferència familiar: Eduquem.

Les famílies ens han explicat la història de la Maria, una nena que comença a anar a l’escola i a poc a poc es va fent gran. Al llarg dels anys, la Maria va passant per les diferents etapes: Infantil, Primària i Secundària. En Gerard (mestre de Primària) ens explica algunes de les coses que aprenen en aquesta etapa. La nostra protagonista ens ha fet un vídeo per explicar-nos la seva experiència i fins i tot, ens van ensenyar un robot molt divertit programat pels nens i les nenes. Tot seguit, la Natalia (mestra d’economia) ens va mostrar la utilitat dels diners, la importància d’estalviar i què els ensenya ella als seus alumnes. Després, l’Anna (mestra de matemàtiques), ens ha fet veure que els números i les matemàtiques estan presents en el nostre dia a dia i tenen una utilitat. Finalment, l’Aloma (mestra d’anglès) ens ha mostrat la riquesa d’aprendre diferents llengües.

Si voleu veure el recull de fotografies i vídeos, entreu al Drive!

FROM HEAD TO TOE

Famílies de Molls i Pagells, aquestes últimes sessions d’anglès hem presentat un nou conte. Aquest conte es diu From head to toe d’Eric Carle.
Aquest conte presenta diferents animals i els moviments que fan. Segueix una estructura repetitiva i divertida d’aprendre nou vocabulari dels animals, les parts del cos i els moviments que fa i I can do it!.
Ens parla del penguin, giraffe, buffalo, monkey, seal, gorilla, crocodile, cat, camel, donkey, elephant i parrot. Les parts del cos que apareixen són: head, neck, shoulders, arms, hands, chest, hips, back, legs, knees, foot i toes.
El conte ensenya aquests animals i exposa una interacció amb l’alumnat, ja que demana si són capaces de fer el moviment – “Can you do it?” – “I can do it!”.

Per practicar aquest vocabulari hem explicat el conte diverses vegades perquè els nens i nenes es familiaritzessin amb ell, hem presentat el vocabulari de les diferents parts del cos, hem jugat a Sol o Catrin says, hem dibuixat la silueta d’un nen o nena de la classe, hem creat els nostres caps de persones amb els eyes, ears, hair, mouth, nose, etc. i després els hem exposat a tota la classe. També hem vist el conte a la PDI, hem ballat i cantat la cançó i hem jugat a un joc amb les imatges de l’animal i havien de fer el moviment que pertocava.

Al Drive, dins la carpeta From Head To Toe, podeu veure unes fotografies i un vídeo.

EL DIA DE LA DONA A INFANTIL

Famílies, com ja sabeu, avui és 8 de març, el Dia Internacional de la Dona.

Tot i que a l’escola vetllem diàriament per la igualtat, hem aprofitat aquest dia per parlar amb els infants sobre les desigualtats que encara són presents a la nostra societat i quin és el motiu pel qual es fa el 8 de març.

Durant el dia d’avui cada curs ha explicat un conte que ens ha fet reflexionar, conscienciar-nos del paper de les dones i els estereotips que encara ens trobem en l’actualitat. A I3 hem explicat “Daniela la pirata“, a I4 “Les princeses també es tiren pets” i a I5 “Quan les nenes volen alt“.

A la tarda, ens hem trobat al pati totes les nenes i els nens d’Infantil per fer la cloenda plegats.

EL NOSTRE BIG BANG!

Aquesta setmana, s’ha produït la gran explosió del Big Bang a la classe dels Pagells. Entre totes i tots hem dut a terme una activitat per entendre l’origen i com es va crear l’Univers.  A partir del fenomen del  Big Bang es va formar el nostre sistema solar que s’anomena: Via làctia! 

Primer hem descobert les diferents formes de les galàxies: regulars, irregulars i espirals. Per parelles, a partir d’imatges i altres elements hem identificat: Quins i quants  planetes hi ha, les estrelles, els meteorits, trossos de naus… Hem llegit i decidit,  si formen part del nostre sistema solar, i entre totes i tots hem creat el nostre petit Univers. Per finalitzar amb la llum, la música i el moviment del nostre cos hem fet la nostra especial i divertida festa del Big Bang!

Famílies, al Drive teniu un tastet de fotos i vídeos de l’activitat.

CIRCUITS AL TERRAT

Hola, famílies de Molls i Gira-sols,

Els últims dies que hem fet psicomotricitat al terrat ens hem divertit tot creant un circuit en grups. Ens hem dividit en dos grups i cada un ha tingut una estona per crear el seu propi circuit, tenint en compte que tingués un inici, un final, com posar el material, fer una proposta possible, etc.

Circuit grup 1 PAGELLS
Circuit grup 2 PAGELLS

Quan cada grup hem tingut el nostre circuit, hem pogut gaudir-lo tot passant per ell i després hem fet canvi. Cada grup ha explicat com funcionava el seu circuit i així hem pogut passar pel circuit que hem creat amb el nostre grup, i també pel creat de l’altre grup.

Circuit grup 1 MOLLS
Circuit grup 2 MOLLS

Ens ho hem passat molt bé!

EL GREU I L’AGUT

Els Molls i els Pagells fa dies que estem descobrint una nova qualitat del so: el GREU i l’AGUT.

Primer de tot, van escoltar el conte de “Vila-greu i Vila-agut” on els personatges dels dos pobles descobreixen quins sorolls són els que senten en el bosc. https://www.youtube.com/watch?v=ZzpRBL1VpNs

Van jugar a descobrir, d’entre molts sons, quins eren aguts i quins greus i van cantar la cançó “El greu i l’agut” de la Dàmaris Gelabert. https://www.youtube.com/watch?v=SlV3EilGm2Q Quan cantava el senyor greu s’ajupien i quan cantava el senyor agut es posaven drets. Quin fart de riure es van fer!

També van jugar a discriminar l’agut i el greu escoltant les campanes afinades, les campanes de metall i dos xilòfons. Arribat a aquest punt ja tenien l’oïda ben afinat.

Per acabar, en grups de tres van tocar les combinacions que hi ha representades en unes targetes amb metalòfon i xilòfons que tenim a l’aula de música!

LA LLUNA

Ja hem fet l’última Expo!! EL Lluc, ens ha explicat com és la Lluna. L’Abril i la Ciara, com es mou i perquè canvia la seva forma. El Lorenzo, perquè els coets van a la Lluna i com funcionen. I el Kyle, com són els vestits dels astronautes. Amb aquestes noves informacions i totes les exposicions orals dels companys i companyes, ja estem a punt per aprendre d’aquest projecte tan interessant!!

Famílies, al Drive teniu les fotos i el vídeo de les exposicions!!

CONFERÈNCIES FAMILIARS: UN DIA A L’HOSPITAL

Famílies de Molls i Pagells, ja hem fet la primera conferència familiar: Un dia a l’hospital!

L’Hector (relacions públiques d’un hospital), ens explica que obriran un hospital al barri de Sants, a prop de la nostra escola. Tot seguit, ens pregunta què es necessita per obrir-lo. El primer que ens diuen, és que cal tenir infermers i infermeres. Aleshores, l’Helena i en Jordi, ens expliquen en què consisteix el seu ofici, i ens mostren com es fa una analítica. Un altre dels oficis importants són les metgesses i els metges. La Soledad, ens va ensenyar quina feina fan les cardiòlogues i els cardiòlegs. Vam arribar a la conclusió, que per cura als malalts i malaltes a vegades necessitem medicaments. La Mireia (farmacèutica), s’encarrega de donar el medicament que han receptat i la Beatriz (comunicació científica), ens explica que aquests medicaments s’elaboren en els laboratoris. La Berta (psicòloga), ens mostra la importància de cuidar també la salut mental. Finalment, l’Iris (política científica), ens parla de la importància de gestionar amb els polítics els recursos econòmics destinats al bon funcionament d’un hospital.

Ha estat una experiència que ens ha obert els ulls a la necessitat de cuidar la nostra salut física i mental així com, a totes i tots aquelles o aquells professionals que vetllen per elles.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració, famílies!

Famílies, al Drive teniu el recull d’aquesta activitat.